Zgłaszanie Naruszeń – Ochrona Sygnalistów
Witamy na stronie zgłaszania naruszeń w naszej firmie
Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów, umożliwiamy Państwu bezpieczne zgłaszanie wszelkich naruszeń, które mogą mieć wpływ na nasze przedsiębiorstwo. Chcemy zapewnić, że każdy, kto zgłasza naruszenia, jest chroniony i traktowany z najwyższą uwagą.
Kim jest sygnalista?
Sygnalista to osoba, która zgłasza naruszenia prawa, etyki, lub innych wewnętrznych przepisów obowiązujących w firmie. Takie zgłoszenia mogą dotyczyć różnych obszarów, w tym korupcji, ochrony środowiska, ochrony prywatności, bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych i innych nieprawidłowości.
Kiedy sygnalista objęty jest ochroną?
Sygnalista jest chroniony przez prawo, jeśli zgłoszenie jest dokonane w dobrej wierze i zgodnie z procedurami przewidzianymi przez naszą firmę. Ochrona obejmuje:
- Zakaz działań odwetowych wobec sygnalisty
- Zachowanie poufności tożsamości sygnalisty
W jaki sposób można zgłosić naruszenie?
Sygnalista może zgłaszać naruszenia różnymi kanałami, które zapewniają poufność i ochronę przed działaniami odwetowymi.
Poniżej przedstawiamy dostępne metody zgłaszania naruszeń w naszej firmie:
- Pisemnie, wysyłając zgłoszenie za pośrednictwem elektronicznego formularza zgłoszeń naruszeń dostępnego pod adresem: https://www.abra.krakow.pl/formularz-zgloszenia-nieprawidlowosci/.
- W formie listu skierowanego do Koordynatora ds. Naruszeń na adres korespondencyjny Spółki, z dodatkowym dopiskiem „Do rąk własnych”.
W przypadku kierowania zgłoszeń w formie listu można skorzystać z formularza zgłoszenia naruszenia, który znajduje się tutaj.
Procedura obsługi zgłoszeń
- Zgłoszenie naruszenia: Sygnalista może zgłosić naruszenie, wybierając dogodną dla siebie metodę zgłoszenia (patrz: W jaki sposób można zgłosić naruszenie?).
- Weryfikacja zgłoszenia: Każde zgłoszenie jest dokładnie weryfikowane przez Komisję Wyjaśniającą.
- Działania naprawcze: W przypadku potwierdzenia naruszenia, podejmowane są odpowiednie działania naprawcze oraz prewencyjne.
- Informacja zwrotna: Sygnalista jest informowany o wyniku postępowania, z zachowaniem poufności szczegółów dochodzenia.
Komisja Wyjaśniająca
Komisja Wyjaśniająca w ABRA S.A. jest odpowiedzialna za nadzorowanie przestrzegania standardów etycznych w naszej firmie. Komisja zajmuje się przyjmowaniem zgłoszeń o naruszeniach, weryfikacją tych zgłoszeń oraz podejmowaniem odpowiednich działań naprawczych.
Pracami Komisji Wyjaśniającej kieruje Koordynator ds. Naruszeń, którego zadaniem jest nadzorowanie procesu zgłaszania i weryfikacji naruszeń, dbanie o to, aby każda sprawa była traktowana z najwyższą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Komisja Wyjaśniająca:
- Jolanta Wójciak – Koordynator ds. Naruszeń
- Agnieszka Kuduk – Zastępca koordynatora ds. Naruszeń
- Cezary Niegut – Członek Komisji Wyjaśniającej
W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń co do niezależności i bezstronności osób wchodzących w stały skład Komisji Wyjaśniającej, należy niezwłocznie poinformować o tym Zarząd Spółki, wskazując konkretną sytuację lub okoliczność budzącą wątpliwości. Zarząd Spółki jest zobowiązany do natychmiastowego podjęcia działań w celu wyjaśnienia sytuacji oraz w razie potrzeby, zmian personalnych Komisji Wyjaśniającej.
Zapoznanie się z pełną treścią procedury dokonywania zgłoszeń
Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń w ABRA S.A. Procedura ta zawiera szczegółowe informacje na temat kroków, jakie należy podjąć, aby zgłosić naruszenie oraz opisuje proces weryfikacji i podejmowania działań naprawczych.
Pełną treść procedury można znaleźć tutaj.
Ważne linki:
Dziękujemy za współpracę i pomoc w tworzeniu bezpiecznego oraz zgodnego z prawem środowiska pracy. Twoje zgłoszenie jest dla nas bardzo ważne i przyczynia się do ciągłego doskonalenia naszych praktyk.